Kdo by v dnešní době neznal slovo copywriting, viďte? S tímto slovem se setkáváte dost často. To je jasné, když se pohybujete ve sféře podnikatelské. A navíc je Vám téma marketingu blízké. Ono není špatné přivydělat si copywritingem. Nebo se jím dokonce živit? Existuje na to psaní nějaká škola?
Chcete být úspěšný copywriter?
Podívejte se, buď to v sobě máte, nebo ne. Žádná škola na to totiž neexistuje. Každý web a každý produkt potřebuje své.
Chcete psát opravdu články pro marketingové účely tak, abyste byl úspěšný copywriter? Odpovězte si na pár otázek. Pravdivě a sebekriticky.
- Máte problémy s gramatikou? Nepouštějte se ani do úvah o tom, že se Vaší profesí stane copywriting, jestliže Vám činí problém psaní měkkého i a tvrdého y. Jestliže máte potíže s interpunkcí, nebo neznáte skloňování zájmen.
- Nemáte cit pro potřeby potenciálních zákazníků? Neuvažujte vůbec o copywritingu, pokud se nedokážete vžít do potřeb cílové skupiny, kterou vytyčil ve svém strategickém plánu marketing firmy. Chybí-li Vám empatie, ani nezačínejte.
- Je Vaše fantazie na bodu mrazu? Zapomeňte na to, abyste se bez kousku fantazie pouštěl do tak náročného oboru, jako je copywriting.
- Jak to máte se slohem? Vládnout slovem každý skutečně neumí. Dodat textu šmrnc, aby se do něj začetl každý člověk, je vážně umění. Aby se čtenář dojal, nebo rozveselil nad obratným psaním skutečného copywritera, to chce notnou dávku talentu.
- Jste schopný prostudovat jakékoliv téma? Dost často se může stát, že se setkáte s tématem, které Vám je na hony vzdálené. Ale Vy, jako správný profesionál, byste měl zvládnout všechno!
Takže, jak se cítíte? Respektive: jak se na to cítíte? Odpověděl jste si na všechny otázky skutečně pravdivě? Ještě stále si myslíte, že máte na to stát se copywriterem? Nebo jste dospěl k názoru, že copywriting přenecháte profesionálům?