A co si pak počít se stránkou, jež není vlastně k ničemu?
– Je možné ji zrušit.
– Je možné nechat ji na internetu a zapomenout na ni.
– A je možné ji optimalizovat.
A pokud lze majiteli podobné prezentace něco z tohoto doporučit, pak je to nejlépe ta poslední zmíněná možnost. Tedy optimalizace. Protože je to ta jediná cesta, jak nakonec dosáhnout toho, co bylo zamýšleno od samotného počátku, tedy sebepropagace. Jíž by se zrušením této prezentace či rezignací logicky nedosáhlo.
Ovšem jak takovou optimalizaci provést? I zde je odpověď jasná. Je třeba nechat ji na odbornících. Protože laik by sice možná některé dílčí kroky také udělat dokázal, jenže má-li být úspěch zaručen, je třeba komplexní přístup a vysoké odborné nasazení. A na to se většině lidí nedostává ani času, ani sil, ani předpokladů, ani znalostí.
Jsou to pak právě odborníci na optimalizaci, jimž půjde dílo dobře od ruky. Protože jejich SEO analýzaodhalí, kde je onen pověstný zakopaný pes, a hned poté lze přistoupit ke krokům jako odstranění nedostatků přímo z webu, volba ideálních klíčových slov, budování zpětných odkazů na jiných webech, copywriting a efektivní reklamní kampaň.
Tomu všemu je nezbytné rozumět, to vše je potřeba provést v té nejdokonalejší podobě, aby byl úspěch zaručen. Jen díky tomu si takto opečovávaná stránka výrazně vylepší svou pozici ve vyhledavačích, jen díky tomu se nakonec objeví na některé z předních pozic, kde hledají uživatelé internetu zcela automaticky. Čímž je úspěch víceméně zaručen. A to i u stránky, jejíž budoucnost vypadala zkraje věru hodně špatně.